آموزش تولید محتوا

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

اصلی ترین تلاش ما در کلیه وب سایت ها، تولید محتوای باکیفیت می باشد. تولید محتوای مفید، می تواند علاوه بر هدایت ترافیک بیشتر به سایت ما، باعث انجام تبدیل بهتر در سایت و درنتیجه فروش بیشتر شود.

در این سری از چک لیست های ضروری وبمستران، قصد داریم تا چک لیست بازاریابی محتوا را به اختصار بیان کنیم تا بتوانیم هر بار پیش از تولید محتوا، آن ها را بررسی کرده و درنتیجه محتواهایی با کیفیت بسیار خوب تولید کنیم.

امیدوارم این مجموعه چک لیست ها، باعث ارتقا سطح وب فارسی شده و به تولید محتوا ارزشمند در سایت های مختلف، کمک نماید.

در صورتی که پاسخ شما به هر کدام از سوال ها منفی است لطفاً چک لیست تولید محتوای با ارزش را مطالعه نمائید تا در خلق محتوای بهینه به شما کمک کند.

  • آیا کاربر می تواند محتوا را پیدا کند؟

کاربر می بایست به راحتی بتواند محتوا مورد نظر خود را پیدا کند و جهت دسترسی به آن نیاز به صرف زمان زیادی نباید باشد. اگر محتوای شما دارای این ویژگی نیست متن زیر را مطالعه نمائید.

  • آیا کاربر می تواند محتوا را بخواند؟

متن شما می بایست به سادگی قابل خواندن باشد و استفاده از هرم ها و اشکالی که قرار است در متن به زیبائی کار بیافزاید نباید متن شما را ناخوانا کند.

  • آیا کاربر محتوا را درک می کند؟

کاربر می بایست به راحتی متنی که نوشته اید را بخواند و درک نماید، اگر مطالب شما دارای این خصوصیت نیست متن زیر را مطالعه نمائید.

  • آیا کاربر آن را به کار خواهد برد؟

محتوای نوشتاری شما می بایست کاربردی و قابل استفاده باشد. برای رفع این مشکل نیاز است به موارد زیر توجه کنید.

  • آیا کاربر محتوا را به اشتراک خواهد گذاشت؟

محتوای تهیه شده توسط شما باید به حدی جذابیت داشته باشد که کاربر پس از مطالعه آن را به اشتراک بگذارد. بدین منظور و به جهت ارائه راهکارهای مناسب از شما دعوت می کنیم که چک لیست گام به گام تولید محتوای با ارزش را مطالعه نمائید.

 

 

https://rahedm.ir/dm-way-academy/content-marketing-checklist-2020/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۲۰
استراتژیست محتوا

عصر امروز، عصر محتوا است و استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را باید نه به عنوان یکی از گزینه‌ها، بلکه به عنوان بهترین گزینه و شاید گاهی تنها گزینه برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان، در نظر گرفت.

تدوین استراتژی محتوا چه مزیت‌هایی دارد؟

مزیت‌های داشتن استراتژی محتوا آنقدر زیاد است که اگر از همان اول درستش نکنید و در ادامه به آن عمل نکنید فقط پول و وقت خود را هدر داده‌اید.

به طور کلی استراتژی کمک می‌کند نتیجه تضمین شده و بهتری از بازاریابی مبتنی بر محتوا بگیریم. این مزیت‌ها را می‌توانیم اینطور ساده کنیم:

  1. کاهش زمان صرف شده برای تولید محتوا
  2. تولید محتوای هدفمند
  3. افزایش احتمال موفقیت
  4. برتری و جایگاه‌یابی نسیبت به رقبا در بازار
  5. کاهش هزینه و زمان آموزش کارکنان
  6. بهبود سئوی وبسایت

استراتژی محتوا از بخش‌های اصلی زیر تشکیل شده است:

  • هدف‌گذاری (کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت)
  • توصیف برند (هویت برند، ارزش‌ها، ماموریت، چشم‌انداز و ...)
  • توضیح محصولات و خدمات کسب‌وکار یا فرد
  • شناخت مشتریان و مخاطب (دموگرافیک و پرسونا)
  • تحلیل رقبا
  • تحقیق کلیدواژه
  • نقشه سفر مشتری
  • راهنمای نوشتن محتوا (لحن، ساختار، سئو، رنگ‌ها و...)
  • کانال‌‌‌ها و نحوه توزیع محتوا
  • تقویم محتوا
  • شاخص‌های عملکرد

https://rahedm.ir/dm-way-academy/creating-content-strategy/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۵۰
استراتژیست محتوا