آموزش تولید محتوا

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

این ابزار بسیار مهم، رایگان است و گزارش‌های کامل و مفیدی درباره سایت ما ارائه می‌دهد، البته این ابزار گوگل با نام‌های رایج: آموزش سرچ کنسول گوگل، کنسول جستجو گوگل، وبمسترتولز گوگل نیز شناخته شده است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

“کنسول جستجو گوگل” (Google Search Console) که “سرچ کنسول” هم گفته می‌شود نام جدید “گوگل وبمسترتولز” (Google Webmaster Tools) است، به عبارتی وبمستر تولز نام قدیمی این ابزار گوگل بود که تغییر اسم داده است. هر چند نام آن تغییر کرده و آدرس لاگین آن فرق کرده ولی نسخه قدیمی آن همچنان پابرجاست و به خوبی می‌شود از آن استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۹ ، ۲۱:۱۲
استراتژیست محتوا

اگر گوگل همان چراغ جادویی‌ست که قرار است کاربرها را به خواسته‌شان برساند، الگوریتم‌هایش به عنوان بچه‌ غول‌های گوگل، حواسشان هست که چه‌ طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند. حتما اسم الگوریتم‌های گوگل به گوشتان خورده! الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ‌ مگس‌خوار، ‌رنک‌‌برین، کبوتر، الگوریتم گورخر و پیج لایوت. اگر می‌خواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگی‌های شخصیتی الگوریتم‌ها به شناخت غول گوگل، نزدیک‌تر شوید. صاحبان وب سایت که دوست دارند وب سایتشان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. همیشه به دنبال راه هایی برای این هستند که عملی را انجام دهند وب سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با منطق های گوگل هم راستا باشد. البته این کار کاملا فنی و تخصصی است. موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شوم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند.

الگوریتم چیست؟

 در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۲:۰۰
استراتژیست محتوا

داستان سرایی چیست

 

برای پاسخ به این پرسش که داستان سرایی چیست باید بگویم یک شیوه عالی برای انتقال ایده به دیگران است.

داستان سرایی در محتوا یک استراتژی کاربردی برای کسب و کارها است که می تواند به انگیزه بخشی، الهام دهی و به حرکت وا داشتن مشتریان منجر شود.

همه برندها به داستان نیاز دارند و با خلق یک محتوای اثر گذار می توانند در انبوه پیام های تولید شده توسط کسب و کارهای مختلف دیده شوند و اثر گذاری بالایی داشته باشند.

مخاطب دوست دارد در محتوایی که می خواند خود را ببیند و پاسخ سوالات و مشکلاتش را بیابد.

داستان سرایی سعی می کند با کمک یک ایده عالی، لحظاتی از زندگی مشتریان را تعریف کند و به نیازها، خواسته ها و سوالات ایشان پاسخ دهد.

به این ترتیب می توان انتظار داشت پس از خواندن داستان مشتری آگاهی بیشتری از برند، محصول و مزایای آن بیابد و به خرید ترغیب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۹
استراتژیست محتوا

محتوا‌ی ستونی (پیلار پیج) چیست؟
 

گاهی شما هرچقدر هم در جهت افزایش ترافیک ارگانیک تلاش می‌کنید، ترافیک سایت‌تان افزایش پیدا نمی‌کند؛ تحقیقات کلمه کلیدی را انجام داده‌اید، مرتباً محتوای با کیفیت می‌نویسید، پست‌های وبلاگ شما بیشتر از 1500 کلمه است، عناوین مقاله‌ها نیز جذاب هستند و حتی برچسب‌های فوق العاده‌ای انتخاب کرده‌اید. با این حال، همچنان وب سایت شما بصورت ارگانیک ترافیکی دریافت نمی‌کند.

ممکن است که از خود بپرسید که اشتباه کارتان کجاست؟ این را بدانید که شما تنها نیستید.

این اتفاق برای اکثر سایت‌ها رخ می‌دهد. مشکل اینجاست که گوگل بازی سئو را اساساً تغییر داده‌است. داشتن محتوای عالی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، هر دو همچنان مهم هستند. اما با وجود محتوای بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس است، گوگل می‌‌خواهد بداند که آیا شما در حیطه کسب و کار خود یک مرجع هستید یا خیر؟ بهترین راه برای نشان دادن اقتدارتان تولید محتوا به سبک ( Pillar Page و Topic Cluster) است.

 


محتوای ستونی (Pillar Page) و محتوای خوشه‌ای (Topic Cluster)

قبل از شروع خوب است درباره محتوای پیلار کانتنت بدانید:

محتوای ستونی (پیلار پیج) یک مقاله جامع است که یک توضیح کلی درباره یک موضوع را ارائه می‌دهد.

محتوای خوشه ای (کلاستر کانتنت ) مجموعه‌ای از مقاله‌ها و صفحات وب سایت هستند که به پیلار پیج لینک داده می‌شوند.  

در این مقاله همه مواردی را که در مورد تولید محتوای ستونی (پیلار پیج) و محتوای خوشه‌ای (کلاستر کانتنت) باید بدانید را برایتان می گوییم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۶
استراتژیست محتوا